zaterdag 24 augustus 2013

Boodschappen en menu week 35

Menu
24-Aug  zaterdag Vegetarisch linzenprutje
25-Aug  zondag Vegetarisch linzenprutje
26-Aug  maandag Gewokte spruiten met aardappel en spekjes
27-Aug  dinsdag Snijbiet met aardappel en ei
28-Aug  woensdag Aardappelen, Sperziebonen vis
29-Aug  donderdag Tomaten-groente maaltijd soep uit vriezer
30-Aug  vrijdag Nasi uit vriezer


Boodschappen
aantal artikel  bedrag   totaal 
1 Wortelen 1 kg   0.75   0.75
1 Knoflook 3 bollen   1.40   1.40
1 komkommer   0.33   0.33
1 Melk vers halfvol 1L   0.59   0.59
1 Salami 200gr   1.15   1.15
1 Beker yoghurt 500gr   0.22   0.22
1 Suiker 1 kg   0.89   0.89
1 Brood zuurdesem 500gr   0.65   0.65
1 Zoute stengels   0.39   0.39
totaal   6.37

Deze week een menu met veel uit de voorraad.
Het linzenprutje is een simpel, goedkoop en voedzaam gerecht. Hier fruit ik een ui met wat sambal en knoflook. Daar voeg ik dan gesneden prei, paprika, wortel, linzen en aardappel (in blokjes) aan toe. Hier giet ik bouillon over en dan voeg ik nog wat rijst toe. Ik laat alles gaarkoken in de bouillon zodat je extra voedingswaarde heb (t.o.v. kookwater weggieten). De meeste groente hiervoor komt uit de vriezer.

Voord de gewokte spruiten heb ik nog spruitjes in de vriezer, evenals de spekjes. Vorige week heb ik 50gr. spekjes van de zuurkool apart gehouden en ingevroren voor bij de spruitjes.
De snijbiet komt uit eigen moestuin. Aardappelen heb ik vorige week in de aanbieding gekocht. En ik heb gisteren een doosje eieren van de buren gehad (zo lief).
Dan nog twee maaltijden uit de vriezer, die heb in de afgelopen weken ingevroren en komen nu van pas. Zo is het een lekker goedkoop weekje.

5 opmerkingen:

  1. Altijd fijn zo'n goedkoop weekje!
    En lekker handig zo'n voorraadje in de vriezer ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zeker fijn!
      Ik heb de afgelopen weken flink ingeslagen om mijn vriezer te vullen, het is lekker om daar nu van te profiteren!

      Verwijderen
  2. Tipje: bij de L.idl is de knoflook 0,65 voor 3 bollen :) leuke blog heb je, heb gelezen vanaf het begin tot deze dag en ga de rest ook nog lezen !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmm, ik heb nu al genoeg knoflook voorlopig ;)
      Leuk dat je mee leest! Gezellig :)

      Verwijderen