vrijdag 31 januari 2014

Arme kat

Het is een zoekplaatje geworden, wij vonden vanmiddag onze kat in de boom. Vriend kon nog net een andere kat weg jagen, die onze poes blijkbaar de stuipen op het lijf jaagt. Poes eindigde daardoor ruim 10 meter hoog in de boom, en het was een zielig plaatje om te zien.

Even maakte ik mij zorgen of hij wel zelf naar beneden kon komen, maar dat is gelukkig helemaal goed gekomen. Na een half uurtje kwam hij voorzichtig naar beneden geklommen. Toch zielig dat hij op zijn eigen terrein zo opgejaagd wordt.

De laatste tijd hebben we zelfs het idee dat hij bij de kippen in het hok slaapt, waarschijnlijk voelt hij zich daar veiliger. We houden het voorlopig maar in de gaten, ik weet ook niet zo goed wat wij er verder aan kunnen doen.


 

15 opmerkingen:

  1. Kan de kat vrij in en uit het kippenhok? Dan kan de steenmarter dat ook. En die komt dan beslist eens langs. Tenminste bij donkerte. Overdag kan je de kippen rustig loslaten lopen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kippenhok heeft twee delen, een deel waar wij in lopen (en de kat) vanaf hier moet je nog een deur door om bij de kippen te komen. En een gat waar de kippen door kunnen om in de ren te komen. De kat slaapt in het 'openbare' deel.

      Verwijderen
    2. marters hebben aan een kiertje genoeg helaas.

      Verwijderen
    3. In de toekomst gaan we een nieuw en beter hok maken, voor nu hoop ik dat het goed gaat!

      Verwijderen
  2. Hij zit wel hoog, die poes van jullie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig kon hij zelf weer naar beneden komen, anders zou toch de brandweer of zo er aan te pas moeten komen. Was een paar jaar geleden in mijn straat. De kast zat in een hoge boom in het midden van het huizenblok, er was iets heel groots gekomen en de kraan kon met een bakje bij de kat komen. Zal heel wat gekost hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik twijfelde zelf ook even of het hem wel zou lukken, zag ook al verschillende taferelen voor mij. Vriend had meer vertrouwen, en bleek gelijk te hebben. Gelukkig!

      Verwijderen
  4. Wow wat is hij hoog geklommen, jeetje hij is wel behendig. Maar inderdaad als je kat zo word opgejaagd op eigen terrein is wel zielig

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja he? Wij hebben ook geen idee waar die andere kat vandaan komt, maar poes was al enige dagen wat schichtig. Hopelijk is het iets tijdelijks!

      Verwijderen
  5. Hier ook de kat van de buren die onze poes steeds de boom injaagt. Gelukkig kan ze er, op het moment dat de kust weer veilig is, weer gemakkelijk uitklimmen. Beetje eng wel hoor, 2 vechtende katten bovenin de boom. Poes altijd bij het uiteinde van een tak, buurkat iets dichter bij de stam van de boom.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het ook wat eng, maar blijkbaar vind poes het een goede oplossing. Maar ik was blij toen ze weer op de grond stond!

      Verwijderen
  6. Hi, hi, arme kat. Ik kan me voorstellen dat je je hart vasthoudt, wat zit ze hoog! Schijnt echt zo te zijn dat een kat altijd zelf wel weer uit de boom komt maar wel fijn als de brandweer een handje komt helpen. Vond ik 25 jaar geleden wel toen mijn kat zich had vergist in de grootte van een hond. De eigenaar van de hond had eerst de brandweer gebeld en is toen gaan vragen van wie de kat was. Ik kon mijn "held" snel in mijn armen sluiten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel fijn dat de eigenaar van de hond de brandweer gebeld heeft, lief van hem! Ik vond het ook eng om te zien, ben bewust niet staan blijven kijken. Maar hij kwam er net zo makkelijk uit als dat hij er in was gekomen :)

      Verwijderen
  7. Meestal komen ze er zelf wel uit. Heb jaren terug een keer de brandweer gebeld, toen katlief er na een aantal dagen nog steeds zat en het gemiauw ook wel erg zwak werd....
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen