donderdag 2 januari 2014

Kip ik heb je!


Onlangs vond vriend een nestje in de kippenren, een van de kippen had hier 6 eieren in gelegd! Ze had het nestje helemaal verstopt in wat stro. Ongelofelijk hoe goed het verstopt was!

Ook vonden we gisteren een ander verstopt nest, ergens buiten de ren. Ook dit nest was zeer goed verstopt, hierin vonden wij 21!!! Eieren. Pfff, het is me ook een stel zeg!

Zolang ze vrij rond kunnen lopen ontkom je hier natuurlijk niet aan, de kippen willen graag een mooi privé en verstopt plekje. Ergens is het ook wel grappig, maar toch ook zonde. Wij blijven in elk geval ons best doen om de eieren allemaal te vinden.

12 opmerkingen:

  1. Haha, ze zorgen dus voor verrassingen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zeker, en het nodige vermaak :)
      Als ik de achterdeur opendoe komen ze vaak al aan rennen !

      Verwijderen
  2. zo'n eitje ,lekker ... mijn kipjes leggen er ook nog steeds ....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een paar eigenzinnige dametjes hebben jullie daar! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat ze zo ijverig eitjes leggen. 'T is wel even zoeken, maar de opbrengst is behoorlijk hoog, lijk me zo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker de opbrengst is prima, ik heb zelfs soms het idee dat er nog eitjes missen :)
      Er zouden toch 4 eitjes per dag moeten liggen, en dat is soms niet het geval!

      Verwijderen
  5. Die van ons leggen in de herfst en winter nooit. Wat doe je eraan zodat ze wel blijven leggen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb niks bijzonders gedaan, het zijn hele jonge hennen. Volgens Yelena Yeli (in reactie op een eerdere post) ligt het eraan dat het jonge kipjes zijn, omdat het hun eerste jaar leggen is.
      Ik heb overwogen om de bij te lichten maar dat was dus niet nodig. Wellicht volgend jaar.

      Verwijderen