zaterdag 15 maart 2014

Snoeien

 Eindelijk ben ik er aan toe gekomen om de kweepeer te snoeien. Of eigenlijk, eindelijk heb ik mij ertoe gezet. Hoe dan ook ik heb de stoute tuinhandschoenen aangetrokken en de boom eens goed onder handen genomen. Omdat ons huis een jaar of twee leeggestaan heeft, zijn veel planten in die tijd ook niet gesnoeid geweest. Het snoeien was dus echt nodig!

Ik heb weinig ervaring met snoeien en vind het toch altijd een beetje eng, maar ik ben eigenlijk heel erg tevreden over het resultaat. De boom is mooi open en overzichtelijk, ik hoop dat hij het weer goed kan gaan doen! Ik heb gelijk de appelboom ernaast meegepakt, en in de komende dagen zullen er nog wat meer bomen ten prooi vallen aan mijn nieuw verworven snoeitalent!



 

4 opmerkingen:

  1. Het lekkere resultaat ga je dit najaar proeven

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach als je snoeit gaat de boom of struik daar ook extra van groeien. Als je opzoekt wat je bij welke boom moet laten zitten, bv sommige ogen of uitlopers dragen pas jaar later, kan er niet zoveel fout gaan. De natuur herstelt zelf eventuele schade wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eens, ik heb zelf eerst goed op internet gekeken hoe het moest. En de boom was echt heel erg dichtgegroeid, en ook eigenlijk te hoog. Waarschijnlijk gaat hij het nu veel beter doen!

      Verwijderen