dinsdag 9 december 2014

Goedkoop Tanken


Gisteren moest ik mijn tank weer volgooien en bij de pomp was ik aangenaam verrast, de euro 95 kostte maar € 1,349 per liter! Ik heb nu pas twee jaar mijn rijbewijs, maar ik heb nog nooit zo goedkoop getankt. De prijs van benzine is ook echt flink gedaald in de laatste tijd, ik heb mijn gegevens er even bij gepakt. Hieronder een overzichtje van wat ik gemiddeld per liter euro 95 betaalde in de afgelopen maanden:

Juli € 1,576
Augustus € 1,522
September € 1.552
Oktober € 1,532
November € 1,474

Dit scheelt behoorlijk veel, op een volle tank (30 liter) scheelt het mij inmiddels meer dan € 6,50 in vergelijking met juli. Meestal tank ik ongeveer twee a drie keer per maand, in de laatste drie maanden tankte ik gemiddeld 60 liter per maand. Toch merk ik het wel in het tankbudget, ik kan alleen maar hopen dat het voorlopig zo blijft!

13 opmerkingen:

  1. Wij steunen met elke liter onze regering :-))
    Heeft NL nodig, DE niet. Geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zo'n besparing en helaas is het hier in Nederland nog een stuk duurder. Tweederde is nu ongeveer de belasting die je betaald als je tankt.
    Gelukkig besparen we hier nu ook veel met tanken aangezien mijn man nu per dag 25 kilometer rijdt voor zijn werk ipv de 250 kilometer per dag de afgelopen jaren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat scheelt waarschijnlijk veel meer, en niet allen geld maar ook tijd. Wat fijn voor jullie!

      Verwijderen
  3. En ik heb sinds 10 maanden voor het eerst weer eens in NL getankt. Daarvoor 10 maanden in Duitsland. En dit keer bij een 'goedkoper NL tankstation'. Schrok me rot, minstens 10 euro meer kwijt dan in Duitsland en de tank was niet eens echt leeg toen ik ging tanken, er zat nog 9 liter in. In Duitsland vulde ik de 70 liter tank voor iets van 81 euro. Hier betaalde ik voor dus in totaal 61 liter wel 92 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij zijn ook erg blij met de lagere prijzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik tank ook altijd in Duitsland. Vorige week 1.44. Drie weken geleden per toeval in België. Wij zijn geweest voor vuurwerk 1,38. Volgende week mogen we weer, maar één ding doe ik niet en dat is in Nederland tanken. Veel te duur. Scheelt wel 22 cent de liter. Die steek ik lekker in mijn zak of haal er meteen wijn voor bij jullie. Van elke 6 flessen zijn er twee gratis t.o.v. Nederland.
    Een groot voordeel van Limburg. Alle grenzen vlakbij. 5 km.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ...en de prijzen zullen nog meer dalen nu de olieprijzen steeds lager worden!
    Leuk om te zien hoeveel het per maand gedaald is!
    Wij tanken wel in Nederland omdat diesel bij ons meestal goedkoper is!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is wel een hele mooi prijs en flink goedkoper dan bij ons, t laagste wat ik hier heb gezien in de buurt (emmen) was 1,529 en dat vond ik al een leuke prijs. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn om zo geld in de portemonnee over te houden! Wij wonen te ver van de grens om daar voordeel van te kunnen hebben, maar hier zakt het gelukkig ook wel iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. BE momenteel 1.13 (kleinere tankstations)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ikzelf woon wel een eindje landinwaarts maar zag vandaag dat de duurdere tankstations ook in die lijn liggen, wie van plan is de grens over te steken kan altijd zijn ritje voorbereiden m.b.v. www.brandstofprijzen.be (zo vond ik zelf goedkope tankstations vlakbij thuis die ik nog niet wist zijn!)

      Verwijderen