zaterdag 14 februari 2015

Over werk

Deze week was een zware, vandaar de stilte hier op mijn blog. Toen ik afgelopen maandag op het werk aankwam bleek mijn collega ziek. Nu waren wij al met 1 man (vrouw) te weinig, maar hierdoor kwamen wij helemaal te kort. Ik moest nu vroeger beginnen, namelijk om 7 uur en ook nog tot het einde doorgaan en dat is meestal 17 of 18 uur.

Dat zijn lange dagen, en het zijn lange dagen vol ren en vliegwerk. Mijn voeten doen nog steeds pijn van het vele lopen. Een positieve noot is dat ik weer veel geleerd heb. Ik was (na 8 maanden) nog steeds niet volledig ingewerkt en ik heb nu weer allemaal nieuwe dingen gedaan en geleerd. Het werk op zich is wel leuk, maar het is gewoon niet vol te houden om werk voor twee personen in je eentje te doen. Maar het ziet er naar uit dat mijn collega er maandag weer gewoon is en dat wij het werk weer samen kunnen verdelen, er is maandag zelfs een sollicitatiegesprek dus wellicht vinden ze (eindelijk) iemand voor de openstaande functie. Dan kan ik weer mijn normale uren draaien en een leven naast mijn werk hebben, want je leeft natuurlijk niet om te werken (ik in elk geval niet).

Verder gaat het hier goed, het kabbelt allemaal rustig verder. Wij zijn beide erg druk met werk dus wij krijgen niet veel gedaan, maar dat geeft niet. Werken is nu eenmaal ook belangrijk, want daardoor kunnen wij sparen voor de dingen die nog gedaan moeten worden. Binnenkort hebben wij vast meer tijd om wat te klussen, zeker als het weer wat zachter en beter wordt!

6 opmerkingen:

  1. Hopelijk kun je morgen dan even lekker bijkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopelijk kun je even lekker bijkomen, nee je leeft niet om te werken. Daarom werk ik 4 dagen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tien tot elf uur per dag...sjee, dat is veel. Hopelijk betaalt het overwerk ook goed.
    Dit weekend bijkomen dus?

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel erg bijkomen ja, ik ben doodop!

      Het overwerk betaalt op zich goed. De eerste overuren worden "opgeslagen" in een tijdkonto, tot ik een maand opgespaard heb. Deze uren kan ik opnemen als tijd of later uitbetaald krijgen.
      Vanaf dat de tijdkonto vol zit krijg ik de overuren uitbetaald. Ik heb de konto in januari volgemaakt dus verwacht over februari uitbetaling. Als ik in een maand meer dan 15% van mijn contracturen extra werk dan krijg ik over die uren 25% extra loon.

      Verwijderen
    2. Dat is echt niet verkeerd. Manlief hier werkt meestal 50 uur of nog meer per week. Hij heeft een leidinggevende functie in de gezondheidszorg. Hij krijgt zijn extra uren niet contant uitbetaald maar mag op een ander moment die uren als vrije uren opnemen. Wat dus niet opschiet als het steeds zo enorm druk is. De overheid komt steeds weer met nieuwe plannen die heel veel tijd kosten. Is zo'n project klaar dan moet er achterstallig werk worden ingehaald en daarna ligt het volgende project weer te wachten.
      Gelukkig vindt hij zijn werk heel leuk en heeft hij werk, maar soms vind ik het wel jammer dat er zo weinig vrije weekenden zijn. Vooral als het in de zomermaanden is.

      Verwijderen