maandag 15 juni 2015

Zomaar een Loonsverhoging!

Toen ik gisteren mijn loonstrookje bekeek viel mij ineens op dat mijn uurloon verhoogd was. Nu is het zo dat ik maandelijks wordt afgerekend op de uren die ik gewerkt heb, aangezien ik meestal overuren heb wisselt mijn loon dus maandelijks en viel het verschil in uurloon niet op. Ik moet zelf schaamtelijk bekennen dat bij nadere inspectie bleek dat het op mijn vorige loonstrookje ook al stond.

De reden dat het niet direct opvalt is omdat mijn uurloon opgebouwd is uit twee delen, een basis-salaris en een branchenzuschlag. Beide delen zijn verhoogd, de totale verhoging komt op € 0,49 per uur. Uitgaande van mijn standaard uren per maand (151) komt dat op € 74,- bruto per maand, of ongeveer € 46,- netto per maand. Niet mis!

Ik heb niet gevraagd om een loonsverhoging en ik ben er ook niet over geïnformeerd, dus ik ben er niet helemaal zeker van waar het vandaan komt. Wel las ik in mijn branche-tafief-boekje dat ik na 9 maanden bij dezelfde opdrachtgever een loonsverhoging van 1,5% zou krijgen en na 12 maanden een loonsverhoging van 3%. De loonsverhoging is ingegaan in april, toen werkte ik ongeveer 9 maanden bij mijn werkgever. Echter de loonsverhoging komt neer op 3,44% dus dat klopt dan weer niet.

Hoe dan ook, ik ben er zeer blij mee! Het is wat mij betreft een mooie verhoging, zeker zo als verassing. Vorige week vierde ik mijn 1-jarig jubileum bij dit bedrijf, ik ben echt heel blij met deze baan. Vooral omdat het erg goed verdient en omdat ik het best naar mijn zin heb, de financiële stabiliteit die wij op dit moment hebben is heel erg fijn en wij genieten er echt van. Waarschijnlijk genieten wij er extra van omdat wij weten hoe het is om werkloos en blut te zijn :)

7 opmerkingen:

  1. Misschien is er ook een verhoging geweest voor inflatiecorrectie? En dat zou dan in een soort CAO kunnen staan, al heet dat vast in Duitsland niet "CAO"...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt goed! Zulke verrassingen zijn altijd welkom! En nog gefeliciteerd met je werkverjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Juist omdat jullie uit een diep dal kwamen, hebben jullie dit jaar forse sprongen vooruit gemaakt. Als ik deze sprongen doorbereken naar de toekomst, dan zijn jullie in no-time financieel omafhankelijk. Eerder dan wie van jullie leeftijdsgenoten ook...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het plan, wij kunnen alleen maar hopen (en er hard aan werken :))

      Verwijderen
  4. Heerlijk om te lezen dat jullie flow zo lekker positief blijft doorgaan. Je krijgt wat je verdient!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd, kunnen jullie weer een stukje verder werken aan jullie boerderij!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn zo'n loonsverhoging zeg. Dat zijn toch leuke verrassingen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen