maandag 19 oktober 2015

Meh weer ziek

Zaterdag voelde ik mij lekker en zat ik in een positieve flow, helaas van korte duur. Zondag werd ik weer snotverkouden wakker, ik was net twee weken beter van de vorige verkoudheid. Dus nu weer neus vol snot, hoofd en oren dicht, keelpijn en hoesten. Moeilijk om je echt vrolijk en positief te voelen als je je zo belabberd voelt.

Dus ik doe maar niks, rondhangen beetje liggen, slapen, lezen of wat kijken. Blijkbaar is mijn weerstand momenteel op een nulpunt en zit er niks anders op dan mij er aan over te geven. Ik was eigenlijk van plan donderdag weer aan het werk te gaan, maar ik verwacht nu de hele week nog thuis te blijven. Eerst maar kijken wanneer ik mij weer beter voel. Jammer hoor.

Aan de positieve kant, Maarten heeft weer heel veel vooruitgang geboekt. Al het isolatiemateriaal ligt erin en het kan nu dichtgemaakt gaan worden, ook heeft hij in huis allerlei dingetjes gerepareerd. Zo werkt het raam in de badkamer weer naar behoren, is het stopcontact in de woonkamer gerepareerd en heeft hij onze toekomstige slaapkamer leeggemaakt. Ik ben zo blij met deze man!

Dus de focus ligt maar weer op later, als ik mij weer beter voel. Want dan zitten er weer allemaal leuke dingen aan te komen. Volgend weekend komen mijn ouders een dagje langs, en daar kijk ik ook erg naar uit. Hopelijk voel ik mij voor die tijd weer stukken beter!

7 opmerkingen:

  1. Neem je rust om te herstellen. Alle emoties van de laatste tijd, kunnen een weerslag hebben op je conditie waardoor je vatbaarder bent voor virussen ed. Ik zelf zou eerst goed uitzieken voordat ik weer aan de slag ging. De gezondheid van jou en je baby zijn het belangrijkst op dit moment. Fijn dat het werk aan het huis goed opschiet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap en ik sluit me bij het stukje hierboven aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal niet leuk als je je voorneemt om wat te gaan doen en dan wéér ziek bent... Ik heb ondanks mijn lichamelijke zwangerschapsklachten mijn weerstand wel goed weten te houden.
    Ik neem elke dag een grote dosis vitamine C en dat helpt de verkoudheden buiten de deur te houden. En als je met veel mensen in 1 huis woont dan komen die vaak langs hoor!
    Ik heb een pot vitamine C ascorbaatpoeder en daar neem ik de dosis van zodat ik tot 3.000 mg per dag kom.
    Ook slik ik een speciale mutlivitamine voor de (zwangere én borstvoedende) mama van Vitals.
    Alles om dan in elk geval niet ook nog de griep te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. goede tip, ik zal mijn aanvullende vitamine inname eens onder de loep nemen.

      Verwijderen
  4. Balen dat je weer verkouden bent. Verstandig om er even aan toe te geven denk ik. Het wordt vast vanzelf weer beter.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor nu even eraan toe geven, dan herstel je het snelst. Beterschap hoor

    BeantwoordenVerwijderen