vrijdag 24 februari 2017

Zaden en plantjes

In het voorjaar begint het bij mij altijd te kriebelen, en zeker nu we de tuin op orde aan het maken zijn kon ik het niet laten om toch wat zaden en plantjes te bestellen. Gisteren kreeg ik de zaden al vast binnen, samen met een catalogus. Normaal ben ik niet zo van de catalogussen maar deze keer ben ik er blij mee want deze staat vol met plantjes, omschrijvingen en soms ook nog recepten. Heel leuk om in te bladeren. Ze sturen je trouwens niet zo maar een catalogus je moet aanvinken dat je hem gratis bij je bestelling wil ontvangen, wel zo fijn!

Heel fijn!
De plantjes versturen ze pas eind maart, ik heb onder andere eeuwige moes besteld. Ik wilde het al zo lang en ik vond de nieuwe tuin een goede gelegenheid om het te bestellen. Ik bestelde van twee verschillende soorten (een gewone groene en een met blad met witte randjes)  elk een plantje, want vermeerderen  kan ik zelf wel ;)

Een blik in de catalogus
Ik heb ook elders nog wat zaden gekocht van verschillende soorten wilde, inheemse bloemen en groenbemesters. Ik heb de eerste zaden ook al gezaaid en in een tray in de vensterbank staan, laat het voorjaar maar komen!

6 opmerkingen:

  1. Ik heb een eeuwige moes plant maar vind het nog lastig om hem te gebruiken in de keuken. (Vorige zomer leeggegeten door de rupsen..) Heb je tips?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou heb ik hem nog niet maar ik gebruik regelmatig kool in de keuken.
      Rauw door de sla in fijne reepjes (eventueel wat masseren om zachter te maken).
      Door de chilli sin carne of gado gado(ook in dunne reepjes).

      Als je veel hebt maak je een heerlijke salade door de reepjes te masseren met wat ciroensap of appelazijn en er daarna stukjes komkommer, lente ui of bieslook, paar (ontdooide) doperwtjes aan toe te voegen. Af maken met een beetje zonnebloemolie en wat peper en zout. Eventueel edelgist erdoor.

      Verwijderen
  2. Mijn " eeuwig moes " plant was helaas niet blijvend. Na 2 jaar totaal verdwenen 😳

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie plannen! Ik ben ook benieuwd naar je zoethout (als ik dat goed heb gelezen).
    Groetjes Thimo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat heb je goed gelezen! Ben ik zelf ook erg benieuwd naar want wij gebruiken het veel. Eerst maar eens kijken of ik er een levende plant uit krijg, na 3 jaar kan je dan oogsten.

      Verwijderen