zondag 2 april 2017

Tweedehands Beurs

Gisteren zag ik een advertentie voor een kledingbeurs hier in de buurt, en ik besloot toch eens langs te gaan. Ik verwachtte een klein zaaltje met wat kleding maar het was echt groots, qua formaat eerder een gymzaal vol met tafels met kleding in alle maten van baby tot tiener. Ook hadden ze schoenen, speelgoed, boeken en baby uitzet spullen.

Het was ook bijzonder druk in het begin, blijkbaar wil iedereen er als eerste bij zijn. Maar ik heb gewoon rustig aan gedaan en mooi een paar dingetjes op de kop kunnen tikken voor Vera's zomergarderobe. Ik had eigenlijk zo goed als niets in haar maat met korte mouwen dus ik ging voor wat shirtjes en rompertjes. Ik kon goed slagen doordat er veel keus was, dus ik was helemaal blij. En heb een paar leuke dingen gekocht voor fleurige zomer outfits.


Dit is mijn nieuwe favoriete manier om aan baby/kinder kleding te komen! Je hebt veel keus, veel meer dan bij een kringloopwinkel en ik heb de baby bij de hand qua maatvoering. En in tegenstelling tot tweedehands aankopen via ebay/advertenties betaal je geen verzendkosten.

Ik wilde eerst maar een tientje meenemen maar ik ben blij dat ik iets meer bij mij had, want uiteindelijk heb ik voor € 20,- gekocht. Ik haalde wat shirtjes, leggings, shortjes, rompertjes, sandaaltjes, een zwembroekje, een voorleesboek en een kralenrijgspel wat vaak bij de tandarts staat. De kledingstukken kosten vanaf € 0,50 tot € 2,50 en alle kleding is in (heel) goede staat. Ze hadden zo veel leuke dingen dat het nog moeilijk kiezen was :)

Ik kreeg ook de datum voor de volgende beurs mee op een briefje, want blijkbaar doen ze dit twee keer per jaar. Een keer voor de zomer/lente en een keer voor herfst en winter kleding. Als Vera tegen die tijd haar huidige winterkleding niet meer past ga ik zeker nog een keer rond neuzen daar!

13 opmerkingen:

  1. Prachtige aankopen! Die vindt ze zelf vast ook heel mooi ;-)
    Het shirtje met de flamingo's is mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben twee van deze kledingbeurzen erg dichtbij. Super praktisch! Ik word daar ook al zo blij van. En ook ik koop daar de meeste van de kleding voor mijn zoontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie aankopen! Ik ben een hele slechte wat betreft het kopen van tweedehands kleding. Dat is echt een verbeterpuntje voor mezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toevallig op een kinderkleding en speelbeurs gestaan vorige week, heb mijn zus geholpen met verkopen van de "oude" kleding van mijn nichtje.

    Je kan er inderdaad zeer goed slagen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. onze dochter gaat regelmatig met me mee na dat soort beurzen,eigenlijk vlooienmarkten waar dus meer is,sta steeds weer te kijken wat ze verkopen en de mini prijsjes,vaak zijn dingen nog nieuw en ongebruikt.perfect om 3 kleine kinderen in het "nieuw" te steken voor erg weinig geld.ook leuk om nieuwe spullen te kopen voor verjaardagen zonder dat het "de bank breekt"

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijne kleertjes heb je gevonden! In welke maat zit ze nu, 80?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zo ongeveer. Maar het verschilt erg per merk, en omdat ze wasbare luiers draagt heeft ze vaak wat ruimere broekjes nodig. De shirtjes die ik kocht zijn allemaal maat 86, zodat ze niet te strak vallen.

      Verwijderen
  7. Hier wordt dat ook twee keer per jaar georganiseerd, en dan altijd in de week nadat de kinderbijslag is binnengekomen. Hier gaat het ook om kinderkleding en -speelgoed, maar er zijn ook grotere dingen zoals kinderwagens en autostoeltjes te krijgen. Een uitkomst voor wie niet veel wil of kan uitgeven! En ook hier staan de mensen al een uur voor opening in de rij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke dingen heb je gekocht zeg! Supermooi. Het ziet er ook zo fleurig uit nog. Helemaal niet afgewassen of zo.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij zijn de meeste dingen ook gewoon nieuw of maar 1 keer gedragen, ziet er zo netjes uit!

      Verwijderen
  9. Zo leuk om gewoon te neuzen ook. Veel leuker dan online kopen inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben afgelopen zaterdag ook naar een 2e hands beurs geweest. Shorts, shirts, een lekker fleece vest (makkelijk voor de vakantie en voor buiten) en een paar mooie truien voor a.s. winter. Totaal 16 artikelen voor 35,50. Da's leuk shoppen! Ennnn, het doet geen pijn in de portemonnee als hij er gaten in maakt of vlekken die er nooit meer uit willen :-)
    Het wordt nu hij groter wordt ook makkelijker broekjes kopen, de wasbare luier komt wat meer in verhouding met de bips die er in zit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad ook heel fijn dat je niet in de rats hoeft te zitten over vlekken of beschadigingen. Wat mij betreft heeft het aankopen van tweedehands kleding alleen maar voordelen, het is super betaalbaar en beter voor het milieu!

      Verwijderen